Projekty

Projekty

Zpět na výpis projektů

Destinační management mikroregionu Kahan

4/2008 − 4/2009

28.2.2008 Mikroregion Kahan dso podal žádost v rámci ROP NUTS II Jihovýchod v prioritní ose 11. 2. Rozvoje udržitelnosti cestovního ruchu a v oblasti podpory 11. 2. 2 Rozvoje služeb v cestovním ruchu projekt „Destinační management mikroregion Kahan“ s plánovaným termínem realizace – zahájení duben 2008, ukončení duben 2009.

Stručný popis projektu:

V oblasti cestovního ruchu je cílem Mikroregion Kahan dso zvýšení turistické atraktivity, zkvalitnění služeb pro turisty, zlepšení propagace a tím i přikládání většího množství turistů do regionu. Projekt „Destinační management Mikroregionu Kahan“ je zaměřen na realizaci aktivit vycházející ze zpracované Strategie rozvoje mikroregionu. Předmětem projektu je:

  1. zpracování marketingové studie analyzující všechny relevantní faktory cestovního ruchu na území mikroregionu s vazbami na oblast jihozápadního Brněnska
  2. vytvoření akčního plánu rozvoje cestovního ruchu na základě zpracované market. studie
  3. vytvoření sezónních produktových balíčků Jaro, Léto, Podzim, Zima zahrnujících turistické atraktivity, cíle a produkty dostupné v mikroregionu a na jihozápadním Brněnsku v jednotlivých ročních obdobích
  4. propagace sezónních produktových balíčků prostřednictvím tištěných letáků, účasti na veletrhu cestovního ruchu, mediální kampaně a rozšíření internetových stránek mikroregionu

Místo realizace projektu:

Místem realizace projektu je Mikroregion Kahan (kraj Jihomoravský, okres Brno – venkov, obce: Babice u Rosic, Lukovany, Příbram na Moravě, Rosice, Tetčice, Vysoké Popovice, Zakřany, Zbýšov, Zastávka)

Územní působnost projektu je mikroregionální se značnými vazbami na celý region jihozápadního Brněnska.

Cíl projektu:

Obecnými cíli projektu jsou:

  • rozvoj cestovního ruchu, rozvoj regionální ekonomiky, zvýšení její konkurenceschopnosti a zvýšení životní úrovně obyvatel
  • zavedení principů dotačního managementu do rozhodování o směrech rozvoje cestovního ruchu na dotčeném území

 

Specifickými cíli projektu jsou:

  • vytvoření strategického materiálu pro další rozvoj cestovního ruchu
  • rozvoj spolupráce regionálních aktérů v oblasti cestovního ruchu v mikroregionu a v regionu jihozápadního Brněnska
  • zlepšení a sjednocení marketingové propagace mikroregionu

Odůvodnění projektu:

Pro další rozvoj mikroregionu v oblasti cestovního ruchu chybí potřebný strategický materiál, který by detailně popsal cílové skupiny, vytyčil hlavní směr rozvoje cestovního ruchu a určil základní opatření včetně vytváření turistických produktů a způsobu propagace mikroregionu jako turistické destinace. Mikroregionu také chybí ucelená nabídka stávajících turistických atraktivit, cílů a produktů v návaznosti na významné turistické cíle v okolí mikroregionu, která umožní přilákat do mikroregionu více turistů.

Výstupy projektu:

V rámci projektu bude realizován:

  • 1 strategický materiál (marketingová studie a akční plán rozvoje cest. ruchu), který určí základní směry rozvoje cestovního ruchu
  • 3 pracovní semináře k přípravě strategického materiálu
  • 4 marketingové produkty – nabídky aktivit pro turisty v mikroregionu a okolí pro jednotlivá roční období Jaro, Léto, Podzim, Zima
  • 20 000 ks letáků se sezónní nabídkou turistických produktů (4 x 4000 ks v ČJ, 1 x 2000 ks v AJ, 1 x 2000 ks v NJ)
  • 1 prezentace na veletrhu
  • 1 rozšíření internetových stránek o informace o sezónní nabídce turistických produktů

Předpokládané celkové výdaje projektu v tis. Kč:

1 019,5 tis. Kč z toho finanční účast předkladatele projektu (částka z celkových výdajů hrazené žadatelem): v tis. Kč 76,5 v % 7,5 z toho předpokládané zdroje spolufinacování projektu (krajské, národní, evropské): v tis. Kč 943,0 v % 92,5

Projekt Destinační management  MR Kahan  v programu ROP JV pod registračním číslem  CZ.1.11/2.2.00/01. 00078 nebyl schválen z důvodu nedosažení potřebného počtu bodů v soutěži s ostatními projekty.

Zpět na výpis projektů