S kahanem za permoníky – marketing
1. Název projektu:
S kahanem za permoníky – marketing turistické destinace Mikroregion Kahan
2. Lokalizace projektu:
Mikroregion: | Mikroregion Kahan |
Obce: | Babice u Rosic, Kratochvilka, Lukovany, Ostrovačice, Příbram na Moravě, Rosice, Říčany, Tetčice, Újezd u Rosic, Vysoké Popovice, Zakřany, Zastávka, Zbýšov |
Okres: | Brno-venkov |
Kraj: | Jihomoravský |
3. Předkladatel projektu:
3.1 Identifikace předkladatele projektu
Předkladatel: | Mikroregion Kahan dso |
Adresa: | Hutní osada 14, 664 84 Zastávka |
Zástupce: | RNDr. Petr Pospíšil, předseda správního výboru Mikroregionu Kahan |
IČ: | 71214038 |
3.2. Přehled partnerů projektu
- obce Mikroregionu Kahan dso
- Regionální úzkorozchodná železnice, o.p.s.
3.3. Manažer projektu
Jméno: | Ing. Jaroslav Bohanes, projektový manažer Mikroregionu Kahan dso |
Adresa: | Hutní osada 14, 664 84 Zastávka |
Tel.: | 546 429 048 |
Mob: | 602 126 391 |
E-mail: | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
4. Cíle projektu:
4.1. Celkový cíl
- Zvýšení hospodářské prosperity prostřednictvím rozvoje cestovního ruchu v Mikroregionu Kahan a tím vytváření nových pracovních příležitostí v regionu
4.2. Specifické cíle (účel projektu)
- Rozvinutí potenciálu regionu pro rozvoj cestovního ruchu (zejména využití geologického bohatství regionu)
- Rozvoj nových a stávajících forem marketingu turistické destinace „Mikroregion Kahan“
- Zvýšení návštěvnosti Mikroregionu Kahan a tím i příjmů z cestovního ruchu
4.3 Soulad cílů s rozvojovými dokumenty
- Program rozvoje Jihomoravského kraje 2010 – 2013
- Priorita IV. Atraktivnost destinace, Opatření 2. Marketingová podpora kraje a Opatření 4. Podpora budování doprovodné turistické infrastruktury a služeb
- Priorita V. Kvalita prostředí a krajiny, Opatření 4. Rozvinutí potenciálu venkova
- Strategie rozvoje cestovního ruchu Jihomoravského kraje 2007 – 2013
- Priorita 2. Vytváření a zkvalitňování turistických produktu a posilování jejich marketingu
- Strategie rozvoje Mikroregionu Kahan
5. Popis projektu
5.1 Multimediální prezentace regionu
Interaktivní mapa – zpracování interaktivní mapové aplikace pro internetové stránky www.mikroregionkahan.cz zahrnující zákresy Stezek permoníků, min. 10 panoramatických pohledů, 14 videospotů (viz. níže) a min. 60 fotografií turistických cílů a významných míst regionu
Videospoty (14 ks x 2 min) – zpracování atraktivních cca 2 min videospotů o mikroregionu a jeho obcích s důrazem na turistické cíle, produkty a služby pro interaktivní mapu regionu, propagační akce (např. veletrhy cestovního ruchu) a elektronické vizitky (viz. níže)
5.2 Tištěná prezentace regionu
Propagační letáky (16 000 ks) – zpracování a tisk informačního letáku (formát A4, plnobarevný, skládaný) pro propagaci Mikroregionu Kahan mezi širokou veřejností na propagačních akcích (např. veletrzích cestovního ruchu)
Mapy pro cyklo a pěší turistiku (3500 ks) – zpracování a tisk mapy pro propagaci šetrné turistiky v Mikroregionu Kahan mezi širokou veřejností na propagačních akcích (např. veletrzích cestovního ruchu)
5.3 Propagační akce
Hornický den (1 ks) – podpora uspořádání tradiční akce v Zastávce prostřednictvím zajištění dopravy účastníků parním vlakem z a do Brna a autobusem do a z Muzea průmyslových železnic
Otevírání studánek (1 ks) – podpora uspořádání tradiční akce v Újezdě u Rosice prostřednictvím zajištění vybudování altánku s posezením pro účastníky akce a ostatní návštěvníky tohoto turistického cíle jako úkrytu pro případ nepříznivého počasí
5.4 Rozvojové aktivity
Geocaching (1 ks) – návrh a realizace systému geocachingu zahrnujícího rozmístění 13 schránek na katastrech každé z obcí mikroregionu, výroba propagačních předmětů pro umístění do schránek (propisky atd.)
Geopark (1 ks) – zpracování studie proveditelnosti s vyhodnocením potenciálu mikroregionu pro zřízení geoparku jako turistického produktu, uspořádání schůzky zástupců Mikroregionu Kahan a dalších mikroregionů v oblasti Jihozápadního Brněnska se zástupci Ministerstva životního prostředí, stanovení akčního plánu, včetně finanční náročnosti a možných způsobů financování
Realizace projektu bude zajišťována jak vlastními silami mikroregionu, tak prostřednictvím odborných firem (dodavatelů) vybíraných dle pravidel pro zadávání veřejných zakázek.