Destinační management mikroregionu Kahan
4/2008 − 4/2009
28.2.2008 Mikroregion Kahan dso podal žádost v rámci ROP NUTS II Jihovýchod v prioritní ose 11. 2. Rozvoje udržitelnosti cestovního ruchu a v oblasti podpory 11. 2. 2 Rozvoje služeb v cestovním ruchu projekt „Destinační management mikroregion Kahan“ s plánovaným termínem realizace – zahájení duben 2008, ukončení duben 2009.
Stručný popis projektu:
V oblasti cestovního ruchu je cílem Mikroregion Kahan dso zvýšení turistické atraktivity, zkvalitnění služeb pro turisty, zlepšení propagace a tím i přikládání většího množství turistů do regionu. Projekt „Destinační management Mikroregionu Kahan“ je zaměřen na realizaci aktivit vycházející ze zpracované Strategie rozvoje mikroregionu. Předmětem projektu je:
- zpracování marketingové studie analyzující všechny relevantní faktory cestovního ruchu na území mikroregionu s vazbami na oblast jihozápadního Brněnska
- vytvoření akčního plánu rozvoje cestovního ruchu na základě zpracované market. studie
- vytvoření sezónních produktových balíčků Jaro, Léto, Podzim, Zima zahrnujících turistické atraktivity, cíle a produkty dostupné v mikroregionu a na jihozápadním Brněnsku v jednotlivých ročních obdobích
- propagace sezónních produktových balíčků prostřednictvím tištěných letáků, účasti na veletrhu cestovního ruchu, mediální kampaně a rozšíření internetových stránek mikroregionu
Místo realizace projektu:
Místem realizace projektu je Mikroregion Kahan (kraj Jihomoravský, okres Brno – venkov, obce: Babice u Rosic, Lukovany, Příbram na Moravě, Rosice, Tetčice, Vysoké Popovice, Zakřany, Zbýšov, Zastávka)
Územní působnost projektu je mikroregionální se značnými vazbami na celý region jihozápadního Brněnska.
Cíl projektu:
Obecnými cíli projektu jsou:
- rozvoj cestovního ruchu, rozvoj regionální ekonomiky, zvýšení její konkurenceschopnosti a zvýšení životní úrovně obyvatel
- zavedení principů dotačního managementu do rozhodování o směrech rozvoje cestovního ruchu na dotčeném území
Specifickými cíli projektu jsou:
- vytvoření strategického materiálu pro další rozvoj cestovního ruchu
- rozvoj spolupráce regionálních aktérů v oblasti cestovního ruchu v mikroregionu a v regionu jihozápadního Brněnska
- zlepšení a sjednocení marketingové propagace mikroregionu
Odůvodnění projektu:
Pro další rozvoj mikroregionu v oblasti cestovního ruchu chybí potřebný strategický materiál, který by detailně popsal cílové skupiny, vytyčil hlavní směr rozvoje cestovního ruchu a určil základní opatření včetně vytváření turistických produktů a způsobu propagace mikroregionu jako turistické destinace. Mikroregionu také chybí ucelená nabídka stávajících turistických atraktivit, cílů a produktů v návaznosti na významné turistické cíle v okolí mikroregionu, která umožní přilákat do mikroregionu více turistů.
Výstupy projektu:
V rámci projektu bude realizován:
- 1 strategický materiál (marketingová studie a akční plán rozvoje cest. ruchu), který určí základní směry rozvoje cestovního ruchu
- 3 pracovní semináře k přípravě strategického materiálu
- 4 marketingové produkty – nabídky aktivit pro turisty v mikroregionu a okolí pro jednotlivá roční období Jaro, Léto, Podzim, Zima
- 20 000 ks letáků se sezónní nabídkou turistických produktů (4 x 4000 ks v ČJ, 1 x 2000 ks v AJ, 1 x 2000 ks v NJ)
- 1 prezentace na veletrhu
- 1 rozšíření internetových stránek o informace o sezónní nabídce turistických produktů
Předpokládané celkové výdaje projektu v tis. Kč:
1 019,5 tis. Kč z toho finanční účast předkladatele projektu (částka z celkových výdajů hrazené žadatelem): v tis. Kč 76,5 v % 7,5 z toho předpokládané zdroje spolufinacování projektu (krajské, národní, evropské): v tis. Kč 943,0 v % 92,5
Projekt Destinační management MR Kahan v programu ROP JV pod registračním číslem CZ.1.11/2.2.00/01. 00078 nebyl schválen z důvodu nedosažení potřebného počtu bodů v soutěži s ostatními projekty.